← Alla nyheter

Aftonbladet Sport · 2 tim sedan Sport

Stenström i Dallas: ”Lyckligare blir jag inte”

”Börjat hänga”

Stenström är inte direkt onöjd när han står i värmen i Texas.

I tisdags var han på Allsång på Skansen och i torsdags var han i Almedalen.

Nu står han med sin första öl för kvällen i handen och ska titta på Sverige–Japan.

– Jag har ingen aning hur det gick till. Det är Guinness världsrekord i min egen kalender. Jag älskar det. Bland de roligaste dagarna jag har haft i mitt liv, säger han.

Sportbladet pratar med honom 45 minuter innan matchstart.

– Jag har precis fått min första öl. Det beställs en till just nu. Det här har jag siktat på hela våren, exakt den här stunden, säger han och pekar på ölen:

– Lyckligare blir jag nog inte.

Vän med Lindelöf

Stenström har gjort den officiella VM-låten ”Leva för alltid” och är dessutom vän med Sveriges lagkapten Victor Nilsson Lindelöf.

– Det började med att han var på många av mina konserter och sedan spelade jag på hans 25-årsfest. Sedan har vi börjat hänga. Att ha fötterna på jorden så mycket som den killen har, med tanke på vad han har åstadkommit ... hade jag haft en hatt så hade jag liksom, säger han och höjer på sin låtsashatt och fortsätter:

– Han är otrolig.

Det råder inte heller någon tvekan om vem Stenström tycker är den största stjärnan i det svenska laget.

– Alltså, kom igen. Han är kapten i ett landslag och spelar VM, vad han än säger så finns det inget alternativ där.

Grät med brorsan

Hemma framför tv:n i Sverige fick han höra sin låt ”Leva för alltid” spelas vid samtliga fem mål mot Tunisien och en gång mot Nederländerna.

– Jag satt med min lillebror i min soffa som vi gjort så många gånger när vi har tittat på fotboll. Vi satt där och grinade. Det var sjukt stort, jävligt fint. Otroligt.

Det var lite blandade känslor kring låten. Känner du att det har vänt nu när VM är igång och den börjar spelas på arenorna?

– Ja, jag har vetat det hela tiden. Den är helt perfekt. Om det är någon som säger emot så vet jag att du ljuger. Den passar perfekt där, kom igen.

Vem i landslaget tycker mest om låten?

– Graham Potter tror jag.

Är det så?

– Ja, det verkar så.

Vad sa han när han hörde den?

– Jag vet inte. Jag såg i ögonen på att han menade att han tyckte den var jävligt bra.

Läs hela artikeln hos Aftonbladet Sport →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.