När Sverige spelade VM 2002 i Japan och Sydkorea var Lars Lagerbäck förbundskapten.
Nu, 24 år senare, ställs Sverige mot Japan med engelsmannen Graham Potter som förbundskapten.
I ryggen har Sverige en 5–1-seger mot Tunisien och en lika stor förlust mot Nederländerna.
I en intervju med Fifa blickar Lagerbäck tillbaka på VM-kvalet.
– De hade två riktigt tuffa år med den tidigare förbundskaptenen (Jon Dahl Tomasson), så det finns ett stort frågetecken. Och den spelade de två dåliga vänskapsmatcher och helt plötsligt spelar de bra mot Tunisien. Men det fanns fortfarande frågetecken, tycker jag, säger han.
”Kanske blir lite naiv”
Han fortsätter med att spekulera i hur en storseger, Sveriges största i VM sen -58, påverkar laget.
– Det kan vara lite farligt när du får ett riktigt, riktigt bra resultat. Du kanske blir lite naiv och tror du är bättre än du är i nästa match, säger han.
Storsegern mot Tunisien följdes som bekant upp med en 5–1-torsk mot Nederländerna.
Lagerbäck: Då kommer Sverige förlora
Och nu är det Japan som står för motståndet i en match som är direkt avgörande för Sveriges vara eller icke vara i det stundande slutspelet.
Lagerbäck tror det blir tufft för Blågult.
– De släpper in för många mål, även efter att Potter kom in. Det är nyckeln mot Japan nu. Om de inte får ihop det tror jag tyvärr att de kommer förlora, säger han.