Sverige har Ken Sema.
England tar hjälp av Jordan Henderson.
Spelare som inte bara bidrar med fotbollkvaliteter utan också kan höja humöret i en trupp.
Yūto Nagatomo, 39, är Japans Ken Sema.
Och under matcherna har han varit aktiv även från bänken. Mot Tunisien fick han en tillsägelse av domaren tidigt i matchen och svarade med en kram.
– Jag är i princip ute på plan. Vi krigar tillsammans. När en motståndare är på kanten sätter jag press på honom genom att skrika högt, säger han.
– Vi spelar i princip med tolv man på planen, säger han.
Signalerar kämparanda
Han gör sitt femte mästerskap. Veteranens engagemang är uppskattat.
– Shogo [Taniguchi] och de andra sa nyligen att det räckte att titta mot bänken under den första halvleken mot Nederländerna för att få en boost. Att kämpa tillsammans på det sättet, att försäkra sig om att ingen känner sig ensam, är otroligt viktigt, säger han.
I tidigare mästerskap har han färgat håret.
Det här mästerskapet har försvararen i stället på sig ett vitt pannband med den japanska flaggan och nummer fem.
– Den ska signalera kämparanda. Varje VM gör han någon kupp, ändrar hårfärgen eller något galet för att höja humöret i truppen. Han är väldigt rolig och en viktig anledning till att sammanhållningen är så fin, säger Yasuki Okada som följer landslaget för Kyodo News.
”Världsmästarnäsa”
Japan tränar med landets U19-landslag inför matchen mot Sverige.
Och på träningarna i Nashville är Yūto Nagatomo, hela tiden full av entusiasm, mån om att talangerna ska ta för sig som alla andra, känna sig hemma.
Pannbandet hjälper honom på plan, säger han.
– Jag sätter på mig den för att tända till, säger han.
Redan när landslaget lämnade Tokyo för VM hade den tidigare Inter-spelaren ett annat pannband på sig, då stod det just kämparanda på den.
Nagatomo har tidigare även sagt till japanska medier att han är som en spårhund när det kommer till dålig stämning. Han uppger att han har ”världsmästarnäsa”.
– Det finns en speciell lukt som jag kan känna”, säger Nagatomo.
– Om jag känner att det är en unken stämning kan jag rena luften. Då tar jag tag i det och funkar som en luftrenare.