Matchen mellan Nederländerna och Tunisien ska spelas samtidigt som Sveriges match mot Japan så att inget lag får en fördel och kan spela på resultat. Nu riskerar dock matchen i Kansas att stoppas och skjutas upp på grund av en storm. Åskådare uppmanades inför matchen, tillfälligt, att söka skydd i gångarna, och att inte befinna sig på läktaren eftersom det är farligt.
Fifa stängde också presstältet tillfälligt eftersom det inte ansågs säkert.
Matchen kommer dock att starta precis som planerat.
Men lokala nyhetskanaler varnar för kraftigt regn, risk för översvämning och åskoväder i samband med matchen och hela natten.
Och i centrala Kansas City har fanzone evakuerats.
Trots att det kan betyda en fördel för Nederländerna att avsluta sin match senare, i kampen om en slutspelsplats, kommer man inte vänta med Sveriges kamp.
– Sveriges match kommer spelas oavsett vad som händer här, säger en representant för Fifa på plats till Expressen.
– Det betraktas som en egen match som är helt oberoende av den här matchen.
”Inte dåligt för oss”
Inför matchen talade Tunisiens förbundskapten Hervé Renard om risken för att stormen stoppar matchen. Tunisien är redan utslaget efter två storförluster mot Sverige respektive Japan.
– Det är inte dåligt för oss, då kommer vi åtminstone vakna, men vi måste hantera det och behålla spelarna koncentration under avbrottet. Det handlar bara om att vänta på något vi inte kan avgöra.
Nederländernas förbundskapten Ronald Koeman har planerat att följa resultatet i Sveriges match mot Japan. Nu kanske han vet det innan hans landslag ens går ut på plan. Han tycker inte det är mycket att prata om.
– Vi kan förbereda oss för allt utom vädret, säger han.