Från en kapacitet på 3 000 personer under Sveriges VM-premiär till en kapacitet på 25 000 personer på Ullevi när Sverige möter Japan.
Göteborgarnas intresse för Sveriges matcher i VM är enormt.
25 000 personer väntas på Ullevi
Till den tredje matchen har Got event lyckats få tag på en större skärm vilket har möjliggjort att de kan öka kapaciteten från 15 000 personer inne på Ullevi, som de hade i matchen mot Nederländerna, till 22 000 personer.
– Det är det som gör skillnaden och då kan vi placera den så det tillåter mer publik helt enkelt, säger arrangören Got Events vd, Lotta Nibell.
Lägg där till 3 000 platser på Ullevi Plaza utanför arenan.
– Jag tycker det är rätt häftigt, det är lätt att bli förblindad av siffrorna men det finns ju rätt många kommuner och städer som inte ens har 25 000 invånare. Det är ett häftigt intresse för fotbollen helt klart, säger Lotta Nibell.
Inför matchen mot Nederländerna på midsommardagen rapporterades det om kaos vid entréerna, personer svimmade i värmen, och det fanns kritik mot kösystemet. Inför matchen mot Japan har de aviserat att fler ingångar kommer att öppnas en timma tidigare, tre timmar före matchstart.
– Vi har en resurs uttagen som kommer att finnas till hands om det uppstår störningar. Men vad gäller evenemanget och insläpp är det arrangörens uppgift att säkerställa ordning och säkerhet, säger polisens presstalesperson Jens Andersson.
De stod först i kön: ”Gult överallt”
När GP är på plats utanför Ullevi mer än fem timmar före matchen har det redan börjat samlas supportrar i köerna.
Längst fram i kön in till Ullevi Plaza står vännerna Harry Olsson, Pontus Gustafsson och Aaron Enander. De berättar att de var på plats klockan 17.30 för att få sin plats.
– Vi vill ju vara först och då får man stå sitt kast, säger Pontus Gustafsson.
De beskriver att de fördriver tiden genom en klassisk metod: Öldrickande och frågesporter.
De menar att det framförallt är en sak som lockar med att vara på plats.
– Det är gemenskapen. Alla i gula tröjor, man ser gult överallt. Det är härligt, säger Pontus Gustafsson.
– Det är kul när det är mycket folk, fyller Harry Olsson i.
”Så nära stämningen i USA som möjligt”
Bara några platser bakom dem sitter systrarna Nathalie och Isabelle Alqvist tillsammans med Niklas Segersten på en filt.
– Vi är rutinerade, säger Nathalie Alqvist.
– Vi vill egentligen vara på plats men vi är fast här, säger hennes syster.
– Vi vill komma så nära stämningen i USA som möjligt, säger Niklas Segersten.
Isabelle Alqvist berättar hon var på plats i Monterrey i Mexiko när Sverige besegrade Tunisien med 5–1 i VM-premiären.
– Det går inte riktigt jämföra stämningen mellan Ullevi Plaza och Monterrey, men det är bra här, säger hon.
Är det här det nästa bästa efter att vara på plats?
– Det tror jag.
Förberedde sig med ostbågar och pizzabullar
Håkan och Sandra Stigvert från Älvängen hade också förberett sig för köandet med både ostbågar och pizzabullar.
– Vi var här flera gånger 2018 så vi vet att man måste vara ute i tid, säger Håkan Stigvert.
De berättar att de längtat efter det här i flera år. Sandra Stigvert vet vad det är som lockar.
– Det är stämningen och alla glada människor förhoppningsvis.
– Om Sverige gör ett mål så blir det helt kaos därinne, det flyger öl överallt och det blir bara galen, go stämning. Alla tycker om alla därinne, det är underbart, säger Håkan Stigvert.
Då är det värt att sitta här och vänta i fem, sex timmar?
– Absolut, säger Håkan.
– Ja, säger Sandra.