En man i 18-årsåldern har förts till sjukhus med ambulans efter att ha fått elstöt under en "tågsurfing" – alltså att han rört sig ovanpå tågen när det rör sig.
Mannen ska, enligt polisen, själv ha larmat SOS.
"Han ska enligt egen utsago har färdats på tåget från Helsingborg och fått elstöten i höjd med norra Landskrona", skriver polisen på sin hemsida.