De senaste fyra åren har man under sitt Välabesök kunnat lämna in sin travrad, köpa sig en kall Coca-Cola eller ett paket gula Blend för att stilla nerverna.
Sedan 2022 har närbutiken legat på Väla, men nu stängs portarna för gott. Ekonomin är anledningen.
– Det har varit en berg- och dalbana känslomässigt, säger butiksägaren Christina Freij.