← Alla nyheter

Helsingborgs Dagblad · 2 dygn sedan Lokalt

Butik lämnar Väla efter fyra år

Sedan 2022 har närbutiken legat på Väla, men nu stängs portarna för gott. Ekonomin är anledningen. – Det har varit en berg- och dalbana känslomässigt, säger butiksägaren Christina Freij.

De senaste fyra åren har man under sitt Välabesök kunnat lämna in sin travrad, köpa sig en kall Coca-Cola eller ett paket gula Blend för att stilla nerverna.

Sedan 2022 har närbutiken legat på Väla, men nu stängs portarna för gott. Ekonomin är anledningen.

– Det har varit en berg- och dalbana känslomässigt, säger butiksägaren Christina Freij.

Läs hela artikeln hos Helsingborgs Dagblad →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.