Samspelet mellan Alexander Isak och Viktor Gyökeres klickade direkt i premiären mot Tunisien när stjärnorna assisterande fram varandra till varsitt mål. Mot Nederländerna satte Isak även Gyökeres i flera bra lägen.
Inför matchen klev duon också ut inför det enorma pressuppbådet och körde uppvärmningen tillsammans vilket inte hör till vanligheterna.
Stjärnorna ses inte ofta tillsammans, men enligt Isak var det bara en slump att han och Gyökeres hamnade bredvid varandra.
– Jag vet inte om ni har haft någon negativ bild av det innan. Det var absolut inget speciellt med det momentet så jag vet inte om det säger något, säger han inför ödesmatchen mot Japan.
”Behöver inte anstränga sig”
När stjärnan får frågan om han och Gyökeres hittar på något annat utanför planen för att lära känna varandra bättre svarar Isak att han inte tycker att det är ”så nödvändigt”.
– Två duktiga spelare som vill det bästa för laget behöver inte anstränga sig alltför mycket utanför planen. Vi kommer jättebra överens, som hela laget. Om ni hade sett hur stora grupper som umgås utanför planen hade ni säkert blivit chockade. Det är jättebra stämning utanför. Så jag skulle inte säga att det behövs.
Isak poängterar också att stämningen i landslaget är bättre än på planen.
– Det har alltid varit bra i landslaget. Truppen nu kanske ser lite annorlunda ut än innan, sådant kan ändra också. Det var jättebra förut, men just nu är det väldigt, väldigt bra, säger han.