Hon må ha tagit ett steg tillbaka, men slutat prata politik har Isabella Löwengrip inte gjort. I alla fall inte under hennes besök i Almedalen.
När influencern gästade Expressens scen under torsdagen gav hon sin syn på regeringen.
– Tidöregeringen har varit bra på att berätta vad man har gjort, men hur ser framtiden ut? Det behöver man vara bättre på att paketera från och med nu, säger Löwengrip och var tydlig med vad hon vill se.
– För mig som entreprenör är det så viktigt att vi behåller vårt fina företagsklimat. Att vi behåller att det är lätt, inte byråkratiskt, att vi inte inför massa skatter som gör att stora bolag lämnar Sverige. För mig är det motorn i hela vårt fina land.
”Inte läst om den kvinnan”
Isabella Löwengrip menar vidare att det finns många sakfrågor som man misslyckas med att nå ut med.
– Och där har vi svaret på varför många kvinnor inte vill rösta höger. Om vi bara tar de här dubbla IVF-försöken. Fantastiskt, men jag har inte läst om kvinnan som är jurist, närmar sig 40, bestämmer sig för att nu vill jag ha barn. Sådant saknar jag, lite reality check för att ta reda på folks vardag och hitta politiken där.
Tidigare i sommar meddelade Löwengrip att hon dragit tillbaka sitt engagemang i Moderaterna och inte längre ville ha en ministerpost.
Något hon senare bitvis backade ifrån.
Och nu ser Löwengrip annorlunda på framtiden.
– Jag är bara 35, det är inte lastgammalt. Så jag tänker att jag inte stänger några dörrar. Men just nu är det fullt fokus på min stiftelse som handlar om att få fler duktiga entreprenörer, säger hon.