Snart kanske göteborgarna kan ta en öl på 7-eleven innan tåget. Butikskedjan har nämligen ansökt om serveringstillstånd på Centralstationen, rapporterar GP.
– I takt med att vi utvecklar vårt materbjudande vill vi även på utvalda platser kunna erbjuda ett glas öl eller vin till maten. Det blir som extra service, säger kommunikationschefen Lennart Schultz till tidningen.
Det är några 7-eleven på centralstationer och flygplatser i Sverige som är aktuella för alkoholförsäljning. Förhoppningen är att locka ölsugna resenärer.
– Jag tycker att det är jättemysigt på 7-eleven, vi har uppdaterat koncepten och gjort det modernt inuti, säger Schultz till GP.
Några uppgifter om pris har ännu inte presenterats. Inte heller när serveringen kan tänkas träda i kraft. Det beror på kommunens handläggningstider, menar Lennart Schultz.
Nyligen ansökte hamburgerkedjan Max om att få servera alkohol på sin restaurang på Medborgarplatsen i Stockholm, något som Expressen tidigare skrivit om.
Deras ansökan fick dock avslag.