När Magdalena Andersson steg av båten i Visby hamn på onsdagen möttes hon av Kristdemokraternas Ebba Busch, redo med en glass i hand. Båda partiledarna la snabbt upp somriga bilder från mötet i sociala medier.
– Jag kom förbi och hon stod och åt glass. Så hon hälsade mig välkommen till Visby, säger Magdalena Andersson dagen efter.