Thorengruppen skrev historia när de vann sjätte raka SM-guldet i innebandy i slutet av april.
Extra starkt då de aldrig fick in den huvudtränare som de söktre efter att Daniel Jernberg fick lämna sitt uppdrag inför säsongen.
I stället lotsade sportchefen Jocke Sjöström tillsammans med ett par assisterande tränare Umeålaget till en ny triumf.
Johan Lindgren aktuell som Thorentränare
Så ska det inte se ut nästa säsong.
Återigen är planen att få in en ny huvudtränare och den här gången ser det ut att bli verklighet.
Efter SM-guldet skrev VK att Johan Lindgren flyttar hem till Umeå och ”lär vara aktuell för en återkomst” i Thorengruppen.
Och det är han helt klart.
Enligt uppgifter till Expressen är ”Lingon” som han kallas huvudspåret för Thorengruppen och är nu på väg att ta över mästarlaget, även om ingenting är klart i nuläget.
Johan Lindgren har lång bakgrund som spelare i Umeåinnebandyn och tränade Thorengruppens herrlag fram till nedläggningen våren 2025. Den senaste säsongen coachade han Chur nere i Schweiz.
Tobias Hjelm kvar i Rönnby
Vid sidan av Thorengruppen är det endast toppkollegan Rönnby som har frågetecken kring sin tränarsituation inför säsongen 2026/27.
Men enligt Mikael Stenholt i Västeråslagets sportgrupp är det nu nära en förlängning med fjolårets huvudtränare Tobias Hjelm.
DE TRÄNAR SSL DAM SÄSONGEN 2026/27
Endre: Peter Åhling
Kais Mora: Bård Börresen (ny från Örnsköldsvik)
Kalmarsund: Martin Brückner
Karlstad: Jimmy Karlsson (ny från Munkfors)
Lockerud: Mickael Fredriksson
Lund: Jakob Ericson/Jörgen Hammer
Malmö: Patric Johansson
Pixbo: Jonas Gustafsson (ny)
Rönnby: Tobias Hjelm (nära att skriva på nytt kontrakt)
Storvreta: Fredrik Nybäck
Thorengruppen: Johan Lindgren (på väg att ta över)
Täby: Anna Joelsson (ska kompletteras med ytterligare ett namn)
Växjö: Christoffer Lorentzon (ny från CL98)
Warberg: Viktor Sheffield (ny)