Misstanken: Man bröt sig in på hotell för att sova
På en övervakningskamera syns hur en man tar sig in i ett hotell i Eskilstuna och hämtar en nyckel från ett skåp. Personalen hittade senare mannen sovandes i ett av rummen. Nu åtalas han för hemfridsbrott.
Det var i maj i år som den sovande mannen hittades av personal i hotellrummet i Eskilstuna. Rummet var obokat, och på en övervakningskamera syns mannen ta sig in i hotellet och hämta någonting ur ett skåp. Enligt personalen var det en nyckel till rummet som mannen hämtade, via en kod han fått när han bott på hotellet tidigare. När polisen kom till platsen låg mannen fortfarande och sov.
Mannen förnekar brott, och vill i tidiga förhör inte svara på frågor om hur han kom in på hotellrummet eller om han betalade för det.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.