”Det är som i Italien, eller i Frankrike?” är den spontana kommentaren när vi kommer ut på innergården i Gamla stan. Dukarna är vita, möblerna klassiska och här och där står några slitna statyer – som i Italien.
Vi har gått in genom Lejontornets bar på Yxsmedsgränd och upp för ett par trappor, inklusive en lång, för att komma upp på gården. Här finns en väl dold mat- och vinoas. Nej, hit når inte solen kvällstid, men det gör faktiskt ingenting.