← Alla nyheter

Svenska Dagbladet · 5 dygn sedan Senaste

Golvade vid första tugga i Gamla stans dolda oas

På en innergård göms en av Gamla stans mest charmiga sommarserveringar. Vingården levererar atmosfär, vällagad mat och en vinlista som inte går av för hackor.

”Det är som i Italien, eller i Frankrike?” är den spontana kommentaren när vi kommer ut på innergården i Gamla stan. Dukarna är vita, möblerna klassiska och här och där står några slitna statyer – som i Italien.

Vi har gått in genom Lejontornets bar på Yxsmedsgränd och upp för ett par trappor, inklusive en lång, för att komma upp på gården. Här finns en väl dold mat- och vinoas. Nej, hit når inte solen kvällstid, men det gör faktiskt ingenting.

Läs hela artikeln hos Svenska Dagbladet →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.