Kenza ryter ifrån efter följarnas kritik mot dotterns namn
”Inte så jävla jobbigt”
Publicerad 2026-06-25 13.21
Influencern uttalar sin dotters namn på ett unikt sätt.
Nu slår Kenza Zouiten tillbaka mot följarnas namnkritik.
– Det är helt sjukt, säger hon i podden ”Mer än bara morsa”.
Nyligen fick Kenza Zouiten Subosic sin första dotter som hon döpt till Maia.
Följare har reagerat på hur influencern och maken Aleksandar ”Aleks” Subosic valt att uttala dotterns namn.
Det uttalas inte ”Maja” utan sägs med ett serbiskt uttal eftersom maken har ursprung i Serbien.
Zouiten menar att uttalet går att likna vid hur man säger namnet på engelska. I sociala medier har influencern pratar om att hon kommer att få rätta folk i familjens närhet så att uttalet blir rätt, vilket mötts av reaktioner.
– Hur kan man få kritik för hur man väljer att uttala sitt barns namn? Det är helt sjukt, säger Zouiten i sin podd ”Mer än bara morsa”.
Hon berättar att hon själv har fått rätta folk som uttalar ”Kenza” fel.
– Det är liksom inget konstigt med det. Det har inte stört mig egentligen. Man får rätta dem, sen fattar de. Men då blir det ju värsta grejen om att jag klagar på de som inte kan uttala det.
Slår tillbaka mot kommentarerna
Zouiten säger att personer även skrivit att ”du får flytta till Serbien om namnet ska uttalas serbiskt”.
– Jag är såhär, du får säga vad du vill. Jag skiter fullständigt i hur du kommer uttala min dotters namn.
– Jag skiter väl i det. Det handlar väl om hur folk i hennes omgivning kommer att uttala det. Och de kommer uttala det på rätt sätt. På det sättet som vi uttalar det.
Vissa skriver att de ”tycker synd om förskolepedagoger” som behöver lära sig uttalet på namn som inte är så vanligt förekommande.
– Vad jobbigt för en pedagog att behöva lära sig uttala ett barns namn rätt. Nej, det är inte så jävla jobbigt, säger Zouiten.
– De lär sig uttala sina förskolebarns namn. Nej men så jävla komplicerat är det inte.