Familjen från Eskilstuna är i Paris – mitt i rekordvärmen: ”Jagar AC:s”
När familjen Fjaestad från Eskilstuna anlände till Paris hade värmeböljan slagit till. Deras semester blev därmed tuffare än vad de först tänkt sig – men trots höga temperaturer har de hittat sätt att upptäcka staden.
I en vecka ska de vara i Paris. Magnus Fjaestad beskriver att det kändes som att de möttes av en vägg av värme när de landade i måndags. Sedan har det blivit varmare för varje dag.
– Lite ironiskt. Vi kom när det är jättevarmt och sen åker vi på måndag och då ska det bli kallare igen, säger Anna Fjaestad.
Hör i videon ovan hur de hanterar värmen.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.