Det ser ut som en vanlig men väldigt liten park. Planteringar, bänkar och en pergola med tak.
Samlingsplatsen vid Jaegerdorffsplatsen är avsedd för de socialt utsatta personer som vanligtvis hänger kring Systembolaget. Här är det tillåtet att dricka alkohol, och i bakgrunden står en blå bajamaja. Dessutom kommer socialarbetare förbi ibland.
Bland grannarna i området går åsikterna om platsen isär. Somliga känner sig otrygga när de passerar, andra sjunger med när någon i gänget spelar musik. Polisens händelserapporter från platsen har ökat jämfört med i fjol, men så kollar polisen också till gänget varje dag.
Även de som samlingsplatsen byggdes för är splittrade. Den verkar nämligen locka till sig nya, okända människor från andra delar av Göteborg.
– Vad vi har sett, vi majbor som sitter här och ölar, är att det kommer narkotikamissbrukare från andra stadsdelar. Så vi tror inte att vi kommer använda det där stället, säger en man som kallar sig Ödlan.
Alexander Miron från socialförvaltningen Hisingen är en av de som arbetat med samlingsplatsen. Han konstaterar att Göteborgs stad aldrig tidigare testat att bemöta socialt utsatta på det här viset.
– Situationen har ju inte fungerat tidigare, så jag har svårt att tro att det skulle bli sämre av det här.
Nu har det gått drygt en månad sedan platsen invigdes. Hur har det egentligen gått? Lyssna på podden Gänget på Jaegerdorff.