← Alla nyheter

Sydsvenskan · 6 tim sedan Lokalt

Generalsekreteraren i tennisförbundet får gå

Finansmannen Ulf Rosberg har börjat röra om i Svenska tennisförbundet. Generalsekreteraren Christer Sjöö får sparken. – Vi har haft en bra dialog, men det är styrelsen som har fattat beslutet, säger Sjöö till TT.

I höstas kom beskedet att Ulf Rosberg och Christer Gardell ville sponsra svensk tennis med 100 miljoner kronor – under förutsättning att hela styrelsen skulle avgå. Finansmännen fick sin vilja igenom och Rosberg röstades i april fram till ny ordförande.

Nu har den nya styrelsen påbörjat sitt ”förändringsarbete”.

”Styrelsen har samtidigt gjort bedömningen att svensk tennis nu behöver ny energi”, säger Rosberg i ett pressmeddelande.

– Det har varit ett privilegium att driva svensk tennis i tio år. Men det kan vara bra att få in en ny röst och det har jag respekt för, säger Sjöö, som blir kvar som rådgivare fram till årsskiftet.

Läs hela artikeln hos Sydsvenskan →

📡 Läs samma nyhet hos 2 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.