← Alla nyheter

Expressen Sport · 15 tim sedan Sport

Christer Sjöö lämnar tennisförbundet

Det nya tennisförbundet tar form.  Generalsekreteraren Christer Sjöö får sparken.  – Jag respekterar styrelsens beslut, säger Sjöö. 

Finansmannen Christer Gardell klev in med sina hundra miljoner och styrelsen i Svenska tennisförbundet byttes ut. Gardells vän Ulf Rosberg tog över som ordförande.

Nu försvinner generalsekreteraren Christer Sjöö, meddelar förbundet i ett pressmeddelande.

– Styrelsen har samtidigt gjort bedömningen att svensk tennis nu behöver ny energi och ett nytt ledarskap för att driva förändringsarbetet framåt, säger Ulf Rosberg.

Christer Sjöö säger till Expressen att det inte finns någon konflikt bakom avskedet.

– Inte alls. Jag respekterar styrelsens beslut och har förståelse för att de vill testa någonting nytt. Jag har suttit på min post i tio år och det är ganska lång tid om du jämför med många andra poster, säger Sjöö.

Hur har den här rockaden på styrelsenivå påverkat dig?

– Jag sa tidigt att det är över mitt huvud, det handlar om andra roller än mig, så därför har jag inte varit involverad i de diskussionerna.

”Vill inte recensera”

Vad är din bild av Ulf och hur har det fungerat mellan er?

– Jag vill inte gå in och recensera en ordförande, varken den nya eller den tidigare. Det är inte mitt jobb, så det vill jag inte kommentera.

Fram till årsskiftet kommer han agera bollplank till den nya styrelsen. Sedan väntar nya utmaningar.

– Vi får se vad jag hittar på, men jag kommer säkerligen vara kvar på något sätt inom sporten. Jag brinner för tennis och det har varit fantastiskt att få vara med och utveckla svensk tennis.

Läs hela artikeln hos Expressen Sport →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.