Peg Parnevik, 30, är ute på turné och är en av artisterna i ”Allsång på Skansen”.
Men tv-profilen är också en av jurymedlemmarna i TV4:s ”Idol” och har sen tidigare varit med i sin familjs realityserie ”Parnevik”.
Peg Parnevik är uppvuxen med sin familj i Miami, USA, men har under den senaste tiden varit mest i Sverige.
Vill lämna Sverige
För Nyheter24 berättar artisten att hon känner sig mest amerikansk när hon är i Sverige. Men att det är tvärtom när hon är i USA.
– När jag är i USA – jättesvensk. Det är ju någon konstig grej. Simon Superti sa det innan: ”Man kan alltid höra dig”. Jag är the loud American, säger hon.
Dessutom berättar Peg Parnevik att hon har planer på att lämna Sverige.
– Hundra procent. Vi gör ju ”Idol” men tanken var inte ens att göra ”Idol” så här länge. Men det är så jävla kul. Annars så hundra procent. Jag vill ju flytta tillbaka. Det är på horisonten, säger artisten till Nyheter24.