I danska Counter-Strike-jätten ingår bland andra svenske Love ”Phzy” Smidebrant – och så kommer det bestå.
Astralis åkte tidigt ut ur majortävlingen i Köln och som följd fick spelarna utstå en massiv hatstorm på sociala medier. Det gick så långt att Astralis gick ut med ett uttalande där man vädjade om förändringar.
Nu fortsätter laget stå bakom sina spelare.
Enligt vd:n Jonas Gundersen kommer femman, inklusive Phzy, att behållas in till nästa del av säsongen.
– Jag tycker att vi visade nog och jag tror att grabbarna jobbar hårt och det är en process som vi måste fortsätta med, säger han till Pley.gg.
Han avslöjar samtidigt att lagets nya tränare inte kommer vara dansk.