En till sjukhus efter krock – körde in i husvägg
En bil körde in i en husvägg efter en krock i centrala Göteborg under torsdagsmorgonen. En person har förts till sjukhus efter olyckan.
Två bilar krockade på Engelbreksgatan i Göteborg vid klockan 9 på torsdagsmorgonen. En av bilarna åkte in i en husfasad.
En kvinna i 50-årsåldern har förts till sjukhus med lindriga skador efter olyckan.
– Personen ska ha varit vaken och talbar, säger Emelie Lundqvist, polisens presstalesperson.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.