Jaha, så var det dags igen. Ja, att bli påkörd av en elspark. Det har hänt mig förr. Hittills har jag klarat mig utan frakturer, bara lite allmänt mörbultad.
Och den unge man som körde på – trafikregler är inget han har studerat – sa:”Ursäkta!” och försvann snabbt. Ett stort tack till de unga män som stannade hos mig och hjälpte mig upp och såg till så att jag kunde fortsätta min färd.
I Malmö är man bara intresserad av att bygga ut gator så att monsterbussar, som ingen vill ha, kan få plats. Att smala cykelbanor ska kunna härbärgera vanliga cyklar, många elsparkar som kör fort, cykelkärror, mopeder och diverse andra motordrivna fordon fungerar inte.
När många dessutom har fullt upp med att kolla sin telefon samtidigt som man vinglar fram på sin lilla elspark. Gärna två eller tre på samma spark. Uppenbarligen finns det inget politiskt parti som tycker detta är något som man borde ha på sin agenda. Suck!
Så jag får väl halta vidare med mitt skadade knä.
Chris Råberg