Markus från Västerås ser VM på plats i USA: ”Givet att åka”
Markus Andersson från Västerås och några av hans kompisar är på plats i USA för att se svenska landslaget spela. Han kallar det för en en-gång-i-livet-upplevelse.
– Går Sverige till ett mästerskap är det givet att vi åker dit.
Sverige förlorade stort mot Nederländerna med 5–1, men trots det lever drömmen om ett fortsatt VM för landslaget efter gruppspelet. På fredagen den 26 juni spelar Sverige den sista och avgörande gruppspelsmatchen mot Japan. En match som Markus Andersson från Västerås ska se.
– Jag tror vi kan vinna mot Japan om vi spelar som i andra halvlek mot Nederländerna, säger han.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.