Ängelholms ryttarförening har den senaste tiden levt i ovisshet. I december i fjol beslutade kommunen att de ville sälja flera av byggnaderna på ridanläggningen då de ansåg att det inte bedrevs någon öppen ridskoleverksamhet. Försäljningen omfattade ett stall, två ridhus samt foderladan och klubbhuset.
Planen gick i lås och Ängelholms ryttarförening vann budgivningen. Snart äger de såväl mark som byggnader på ridanläggningen i Höja.
– Äntligen kan vi börja se framåt, säger styrelsemedlemmen Anna Olsson.