Den 15 maj fyllde programledaren och poddaren Sofia Wistam 60 år.
Firandet hölls i Köpenhamn, där bland andra Malin Gramer, Pernilla Wahlgren, Hanna Hedlund och Kristin Kaspersen deltog.
Vännerna på festen, med Wahlgren i spetsen, hade gått ihop och köpt en speciell present: en Diorväska i specialutgåva.
– De filmade mig, jag grät, jag blev så rörd, men främst var jag så glad att alla var där med mig, det var det som var den viktigaste presenten, säger Sofia Wistam.
”Denna slog rekord”
Det var Pernilla Wahlgren som visste att Wistam önskade sig just den här väskan.
– Pernilla hade visat mig den tidigare men jag tyckte att den var lite för dyr för mig, säger hon.
Sedan köpte Wistam en kopia på stranden i Spanien – men nu har hon alltså äkta vara.
– Jag har många fina väskor men denna slog rekord för den betyder så mycket för mig för att den är från mina vänner.
Det blev ”perfect match” för leopardälskaren Wistam.
Hon vet inte vad prislappen på presenten landade på, bara att väskan är begagnad. Expressen har kollat upp att en likadan säljs i andra hand för runt 20 000 kronor på olika sajter.
Brukar ni ge varandra dyra presenter?
– Nä, men jag fyllde ju jämnt och det var många som var med på insamlingen, svarar hon.