Den 77-årige sångaren sade till publiken att han kände sig yr och mådde dåligt under den första timmen av konserten.
Under låten ”Dancing on the ceiling” satte han sig ner på scenen. Han spelade senare ”Three times a lady” vid pianot och meddelade sedan en oplanerad paus. Han återvände aldrig.
Konsertbesökare uppgav senare att bandmedlemmar meddelade att Richie inte mådde bra. Han har ännu inte kommenterat händelsen offentligt. Spelningen var premiären för hans gemensamma turné med Earth, Wind & Fire. Nästa konsert är planerad i Chicago på fredag, men det är ännu oklart om incidenten påverkar den spelningen.