Lionel Richie sjuk på scen – avbröt konsert
Sa att han mådde dåligt
Publicerad 2026-06-25 08.36
Lionel Richie avbröt sin konsert i Saint Paul, Minnesota, USA på onsdagskvällen efter att ha blivit sjuk under framträdandet, enligt The Wrap.
Han fördes senare till sjukhus, rapporterar flera amerikanska medier.
Den 77-årige sångaren sade till publiken att han kände sig yr och mådde dåligt under den första timmen av konserten. Under låten ”Dancing on the ceiling” satte han sig ner på scenen. Han spelade senare ”Three times a lady” vid pianot och meddelade sedan en oplanerad paus. Han återvände aldrig.
Konsertbesökare uppgav senare att bandmedlemmar meddelade att Richie inte mådde bra. Han har ännu inte kommenterat händelsen offentligt. Spelningen var premiären för hans gemensamma turné med Earth, Wind & Fire. Nästa konsert är planerad i Chicago på fredag, men det är ännu oklart om incidenten påverkar den spelningen.
På torsdagen rapporterar flera amerikanska medier att Richie förts till sjukhus efter insjuknandet. Enligt TMZ var ambulanspersonal på plats under konserten och förde världsstjärnan till sjukhuset.