Mot Nederländerna gjorde Graham Potter inga ändringar i startelvan, men efter 5-1-torsken öppnar förbundskaptenen att det kanske kan bli en eller två.
Mer än så vill han inte avslöja inför ödesmatchen.
– Kanske är ordet. Vi måste ta ett beslut som är rätt för laget. Vi har pratat mycket om hur viktigt det är med dem som startar. Vi måste ha rätt balans, men vi måste också ha spelare som kan komma in och hjälpa oss. Vi har spelat två matcher och vunnit en och förlorat än. Allt är inte dåligt. Humöret i laget är väldigt bra. Jag är väldigt stolt över hur spelarna hanterat resultatet senast, säger han och fortsätter:
– Jag har bestämt att jag ska säga att det kanske blir ändringar.
Vet du hur många det blir?
– Jag har en bra idé om hur startelvan kommer att se ut.
”Måste försvara bättre”
Potter har under veckan hyllat Japan stort inför matchen. Onsdagens PK var inget undantag.
– Någon berättade precis att de inte förlorat mot ett europeiskt lag på åtta år så det är inte enkelt. Jag är superimponerad över dem och de vet vad de vill göra. Jag har mycket respekt och våra spelare är medvetna om det. Vi måste utnyttja de kvalitéer vi har och försvara bättre än förra matchen, säger förbundskaptenen.
Matchen mot Japan spelas 01.00 natten mot fredag.