Damallsvenskan är halvvägs in i årets säsong. Och när serien nu går på sommaruppehåll är AIK i allra högsta grad med i toppen av tabellen.
Mycket tack vare Olivia Garcia.
Den operasjungande amerikanskan har gjort sju mål för gnaget och leder skytteligan tillsammans med Häckens Felicia Schröder.
Några fler mål blir det dock inte.
Efter sommaren kommer AIK få klara sig utan Garcia som nu återvänder till Brighton i Womens superleague efter vårens lån.
Matchen mot Eskilstuna blev hennes sista i svartgult.
– Det är fantastiskt att vara obesegrad hemma, fantastiskt att känna energin från fansen. Jag kunde inte få ett bättre slut, säger hon och fortsätter:
– Jag är jätteglad att jag varit en ”gnagare” den här säsongen.
”Kommer för alltid vara en gnagare”
Något mål i sista matchen blev det inte, men väl en seger och månaderna i Sverige är något hon verkligen uppskattat.
– Vädret har varit det bästa, haha. Nej, men laget har verkligen hjälpt mig göra mål. Det finns ingen bättre plats än AIK i min mening.
Hur kommer det att bli att lämna dem?
– Det kommer att bli tufft. Jag har haft en så fin relation med de här tjejerna. De var som mina systrar som jag aldrig haft. Staben har haft tålamod med mig och jobbat med med hela säsongen. De tog en chansning med mig och trodde på mig. Jag är så otroligt tacksam.
Samtidigt är hon redo för nästa steg efter lite välbehövlig vila.
Vad tror du om AIK i höst?
– Jag är säker på att de kan fortsätta på den här historiska säsongen, med den här fantastiska staben med Lucas i spetsen. Jag kommer heja på dem om jag inte kommer tillbaka. Jag kommer för alltid vara en gnagare.