Det har tidigare spekulerats kring att nya ”GTA VI” skulle bli betydligt dyrare än liknande spel. Men nu har Rockstar Games avslöjat priset, rapporterar AFP.
80 dollar får man punga ut för basversionen, motsvarande runt 780 kronor. Vill man ha exklusiva vapen och fordon får man i stället betala för lyxversionen: 100 dollar, motsvarande nästan 1000 kronor. Företaget har inte meddelat var priserna utanför USA kommer ligga.
”GTA VI” väntas bli den mest inkomstbringande versionen någonsin. Experter tror att man kommer sälja för en miljard dollar på knappt tre dagar, skriver AFP.
Förköpet öppnar vid midnatt, lokal tid, natten till torsdag. Då ges man möjlighet att ladda ner spelet en vecka före den officiella lanseringen 19 november.
Det har gått 13 år sedan den senaste versionen kom ut.