”Nu igen! Jag tror inte det är sant. Tala om att inte lära sig av sina ”misstag”.”
Två personer med hemtjänst har avlidit efter att de skrivits ut från sjukhus. Enligt lex Sarah-anmälningarna gjorda av Landskrona stad har bedömningen gjorts att personerna borde haft stöd under natten, vilket sjukhuspersonal redan hade flaggat för.
I år har fyra utredningar startats i samband med dödsfall bland patienter med hemtjänst.