← Alla nyheter

Helsingborgs Dagblad · 3 dygn sedan Lokalt

Skandalen inom Landskronas hemtjänst växer – fyra döda i år

Fyra personer har avlidit i år efter brister inom Landskronas hemtjänst, trots tidigare varningar och åtgärder. Kommunen möter nu hård kritik – och anmäler sig själv ännu en gång. Nu tvingas verksamheten införa nya rutiner för att förhindra fler tragedier.

”Nu igen! Jag tror inte det är sant. Tala om att inte lära sig av sina ”misstag”.”

Två personer med hemtjänst har avlidit efter att de skrivits ut från sjukhus. Enligt lex Sarah-anmälningarna gjorda av Landskrona stad har bedömningen gjorts att personerna borde haft stöd under natten, vilket sjukhuspersonal redan hade flaggat för.

I år har fyra utredningar startats i samband med dödsfall bland patienter med hemtjänst.

Läs hela artikeln hos Helsingborgs Dagblad →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.