VM-bonusarna har varit en snackis kring det svenska landslaget under mästerskapet.
Enligt Sportbladets uppgifter har spelarna inte lagt någon större vikt vid summorna.
– Det handlar om 200 000–300 000 kronor per spelare. Det är inga stora pengar i sammanhanget för att ta sig till VM, säger Sportbladets sillyexpert Daniel ”Disco” Kristoffersson i Inside Blågult.
”Kommer inte stjälpa förbundet”
Spelarna i landslagstruppen uppges få dela på mellan 15 och 20 procent av Svenska Fotbollförbundets nettovinst från VM.
– Det är inte här spelarna tjänar sina stora pengar. Det är inget som kommer stjälpa förbundets ekonomi, säger ”Disco”.
► Lyssna på podden här eller i spelaren nedan.