Japans spelare såg storförlusten mot Nederländerna och blev överraskade över att Sverige släppte in fem mål. Nu tänker de själva utnyttja sårbarheten i Sveriges försvar för att vinna gruppen.
Förbundskapten Hajime Moriyasu har sagt till spelarna att inte nöja sig med oavgjort, som räcker för att garantera en plats i sextondelsfinalen.
De kommer lägga upp taktiken för att inte bara vinna, utan vinna stort, säger mittbacken Tsuyoshi Watanabe.
De vill få en enklare motståndare i sextondelsfinalen.
– Förbundskaptenen har pratat om att vi ska vinna matchen och gruppen så vi kommer satsa allt på en vinst, säger han.
Självförtroendet i botten
De reste direkt till Dallas efter tisdagens träningspass i Nashvilles hetta.
– Självklart har vi inte allt i egna händer, säger Tsuyoshi Watanabe. Nederländernas match kommer också avgöra hur det går i gruppen, men i våra huvuden tänker vi inte ens på oavgjort utan vi ska vinna, hålla nollan och förbättra målskillnaden tillräckligt mycket för att vinna gruppen.
Han säger att de kommer möta ett svenskt försvar med självförtroendet i botten,
– Våra motståndare, de har försvarsproblem, säger han.
Hans lagkamrat i Feyenoord, anfallaren Ayase Ueda, som gjorde två mål mot Tunisien,
berättar att ”tidiga inlägg mellan målvakt och försvar” blir ett viktigt vapen för Japan.
– Vi har spelare som kan slå inlägg av hög kvalitet, och jag tänker göra starka löpningar in i straffområdet för att möta dem. Vi kommer kunna skapa målchanser på det sättet, säger Ueda.