Den avsiktsförklaring som har skrivits under av Iran och USA med syfte att få ett slut på kriget är USA:s nederlagsförklaring, säger Mohammad Bagher Ghalibaf, Irans chefsförhandlare i kontakterna med USA.
– Överenskommelsen i Islamabad var inte resultatet av påtryckningar och tvång, utan snarare resultatet av den modiga iranska nationens motstånd och auktoritet, säger han vid en konferens i Azerbajdzjan som sänts på iransk tv.
– Det är därför Islamabads samförståndsavtal blev en förklaring om Amerikas nederlag, säger han.
De tekniska samtalen kommer att återupptas nästa vecka, antagligen i början av veckan, uppger Tahir Andrabi, talesperson för Pakistans utrikesdepartement.