Stabiliserat läge för pojkar efter bussbråk
Publicerad 09.40
Skadeläget har stabiliserats för de två tonårspojkar som fördes till sjukhus med livshotande skador under tisdagen efter bråk på en buss i Malmö.
– Det är allvarligt men stabilt för båda. Det man ska ha med sig är att det alltid kan förändras, säger Nils Norling, presstalesperson hos polisen.
Flera personer ska ha varit inblandade i bråket, som inträffade på tisdagseftermiddagen. De två pojkarna, den ena i 15-årsåldern och den andra 17 år, fördes till sjukhus. Den sistnämnda är gripen och en 18-årig man är anhållen, båda misstänkta för mordförsök.
– Vi kan inte dela fler detaljer i nuläget, säger Nils Norling.