← Alla nyheter

Sydsvenskan · 4 dygn sedan Lokalt

Lämnar U21-landslaget: ”Utmärkt arbete”

Flera förluster och missade mästerskap. Nu står det klart Daniel Bäckström lämnar jobbet som förbundskapten för U21-landslaget i fotboll. ”Daniel har gjort ett utmärkt arbete”, säger landslagschef Kim Källström i ett pressmeddelande.

Bäckström tillträdde rollen 2022 men har inte lyckats ta U21-landslaget till något mästerskap under tiden. Nu står det klart att höstens EM-kvalsamling i månadsskiftet september-oktober blir hans sista.

”Vi har haft ett mycket fint samarbete med Daniel. Även om resultaten inte blev exakt som vi hade hoppats på”, säger landslagschef Kim Källström.

Bäckström var även förbundskapten för herrlandslaget under januariturnén 2024.

”Jag är stolt över att ha fått uppdraget att representera U21-landslaget i den här rollen”, säger Bäckström i ett pressmeddelande.

Läs hela artikeln hos Sydsvenskan →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.