I söndags – på fars dag i USA – greps Dustin Poirier på en flygplats i Atlanta för att ha varit berusad på allmän plats.
Amerikanen nekades ombordstigning på ett plan och hotade en polis, vilket fångades av polismannens kroppskamera.
– Jag kan slåss med dig direkt. Det här kommer att sluta illa, hörs Poirier säga samtidigt som han drar av sig sin ryggsäck.
”Alkohol är inte svaret”
Bilderna fick stor spridning i sociala medier och amerikansk press – och nu uttalar sig Poirier om händelsen.
”Jag har kommit till en punkt där jag behöver hjälp. Det har inte varit lätt för mig att lämna fajtingkarriären bakom mig, och alkohol är inte svaret. Den förstörde min pappas liv och jag kommer inte att låta den förstöra mitt. Min familj förtjänar att få mig till hundra procent. Jag försöker göra allt jag kan för att få ordning på tankarna och ta rätt steg framåt” skriver Poirier på Instagram.
Har knockat McGregor
Dustin ”The Diamond” Poirier avslutade karriären förra sommaren efter att ha förlorat titelmatchen om BMF-bältet mot Max Holloway.
Karriärens mest uppmärksammade seger kom 2021 när han knockade Conor McGregor i irländarens UFC-comeback.
Streama FIFA Fotbolls-VM och Allsvenskan med TV4 Play Sport Fotboll. Halva priset hela sommaren – 224,50 kr/mån i 3 månader.