← Alla nyheter

Expressen · 4 dygn sedan Senaste

Kaos på gröna linjen i Stockholm

Det har varit stopp på tunnelbanans gröna linje mellan Gullmarsplan och Hagsätra i båda riktningarna, skriver SL på sin hemsida. Anledningen var ett ”ospecificerat kabelbrott”. Tidigt på onsdagsmorgonen är trafiken i gång igen – men med förseningar.

Problemet började redan på tisdagskvällen. Bilder från Gullmarsplan på tisdagskvällen visar hur massor av folk trängs på stationen. Många var på väg hem från en konsert med Pitbull i 3Arena.

– Vi har ett kabelfel som uppstod 23.07. Våra tekniker är på väg till platsen för att felsöka, sa Helene Jakobsson, presstalesperson hos SL, på tisdagskvällen.

Tidigt på onsdagsmorgonen kvarstod problemen, men vid 06:15 meddelade SL att felet ska vara åtgärdat.

Problemet har lett till följdförseningar.

– Jag har ingen prognos för när det är tillbaka som vanligt igen, säger Helene Jakobsson om förseningarna.

Ett 20-tal bussar kallades in som ersättningstrafik på tisdagskvällen. Tre av dem har använts på morgonen, men kommer nu att tas ur trafik.

Läs hela artikeln hos Expressen →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.