Det är stopp på tunnelbanans gröna linje mellan Gullmarsplan och Hagsätra i båda riktningarna, skriver SL på sin hemsida. Anledningen är ett strömavbrott. Bilder från Gullmarsplan på tisdagskvällen visar hur massor av folk trängs på stationen. Många var på väg hem från en konsert med Pitbull i 3Arena. På onsdagsmorgonen kvarstår problemen. Det finns ingen prognos för när trafiken kan komma igång.
SL skriver att ersättningsbussar är beställda men hänvisar främst till alternativa resvägar.
– Vi har ett kabelfel som uppstod 23.07. Våra tekniker är på väg till platsen. Det finns ingen prognos för när trafiken kan vara igång igen. Vi felsöker och hoppas att det ska vara löst snart, sade Helene Jakobsson, presstalesperson hos SL, på tisdagskvällen.
Foto: Läsarbild.