England sågas efter poängtappet mot Ghana
”Sömnpiller”, ”flopp” och ”idélöst”.
Det är några av orden från experter och tyckare kring Englands insats mot Ghana i fotbolls-VM.
Matchen slutade 0–0 trots en rejäl skjuts i målchanser i slutminuterna. England kom närmast ett segermål men skonas inte i snacket kring matchen.
Efter första halvlek var SVT:s studio överens om att det var en sömnig tillställning.
– Jag var nära att ta en spansk siesta, sa Bojan Djordjic.
– Det här är ett riktigt sömnpiller, sa Jonas Eriksson.
I engelsk press är kritiken hård mot ”The Three Lions”. Daily Mail har rubriken ”Yawn in the USA”, en sömnig variant på Bruce Springsteens hit från 1984. Tidningens sportchef Oliver Holt skriver att resultatet ”inte var en katastrof, men en ögonöppnare”.
”England ser ut att vara många mil bakom Frankrike och Spanien”, skriver Holt.
”No he Kan't”
Tabloiden Daily Star beskriver England som en flopp och The Sun skriver ”No he Kan't” och syftar till Harry Kanes jättechans i slutminuterna som han sköt högt över.
Journalisten Henry Winter skriver på X att England var idéfattigt och saknade en magisk touch.
Från det engelska laget väljer spelarna att se det positiva att de ändå tog en poäng.
– Vi har fortfarande en bra chans att vinna gruppen genom sista matchen mot Panama, säger mittfältaren Declan Rice.
Nyheter och snackisar om fotbolls-VM
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.