← Alla nyheter

Sydsvenskan · 4 dygn sedan Lokalt

Irans VM-lag får lättade reserestriktioner

USA lättar på reserestriktionerna för Irans lag i fotbolls-VM. Landslaget ska nu få bege sig till Seattle två dagar före matchen mot Egypten, uppger USA:s departement för inrikes säkerhet.

Iran kommer fortfarande att behöva lämna USA direkt efter fredagens match, säger en talesperson för departementet.

Inför de två första matcherna, i Los Angeles, fick laget inte tillåtelse att resa förrän dagen innan, vilket Iran har varit starkt kritiska till.

– Jag tror att det här kommer markera en mörk punkt i VM:s moderna historia, sade det iranska fotbollsförbundets generalsekreterare Hedayat Mombeini efter VM-premiären mot Nya Zeeland (2–2).

Irans avslutande gruppspelsmatch mot Egypten har avspark klockan 05.00, svensk tid, på lördag.

Läs hela artikeln hos Sydsvenskan →

📡 Läs samma nyhet hos 2 källor

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.