← Alla nyheter

Aftonbladet Sport · 4 dygn sedan Sport

Svaret om norska rodden: ”Bara suckar”

”Bara suckar”

Efter segern mot Senegal drog Erling Haaland ihop lagkamraterna och körde ett synkroniserat firande med supportrarna.

Den norska rodden har synts på allt från Times Square i New York, till flyg och i rulltrappor.

De svenska spelarna har inte missat firandet.

– Den nås man av mycket. Det är kul att de tycker att det är kul, säger Gustaf Lagerbielke med ett leende på tisdagens presskonferens.

Vad tycker du?

– Den är väldigt lik den isländska vulkanen, men whatever floats your boat.

”Har ju Kanna på”

Senare under pressträffen kryper det fram vad Lagerbielke egentligen tycker.

– Jag kommer aldrig att göra den. Vi bara suckar. Kanske mest åt tv-teamet som väljer att zooma in på det varje gång.

Borde de svenska supportrarna skaffa ett liknande friande?

– Vi har ju "kanna på", men om de vill köra något är det kul. Uppenbarligen fungerar det ju bra för norrmännen och det är ett bra sätt att föra samman fans och spelare. Om någon kommer på en bra så är det bara att köra.

Elliot Stroud håller med.

– Det är väl lite uttjatat kanske. Det känns som att de kör den varje gång de får chansen. Men det går ju bra för dem.

Ytterbacken håller ”Kanna på”-ramsan högre än den norska rodden.

– Ja, det gör jag. Den är på en annan nivå, säger han.

Läs hela artikeln hos Aftonbladet Sport →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.