Vad är väl en sommarkväll på en ljusrörsprydd uteservering, när man kan dricka sin öl på en stol inuti 7-eleven?
Det kan snart bli verklighet för göteborgarna, när företaget nu söker serveringstillstånd för sin butik på Centralstationen.
Kommunikationschefen Lennart Schultz menar att det är en extra service man vill kunna erbjuda sina kunder.
– I takt med att vi utvecklar vårt materbjudande vill vi även på utvalda platser kunna erbjuda ett glas öl eller vin till maten. Det blir som en extra service.
Tycker det är ”jättemysigt”
Vad det kommer att kosta att ta en öl eller ett glas vin till maten vet inte Lennart Schultz ännu. I nuläget fokuserar de på att få igenom tillstånden på en handfull 7-eleven på centralstationer och flygplatser runtom i Sverige. Förhoppningen är att attrahera resenärer som väntar på sitt tåg eller flyg och vill kunna ta en öl till maten.
Frågan är bara, är 7-eleven verkligen tillräckligt mysigt för att man ska vilja sätta sig ned med ett glas?
– Jag tycker att det är jättemysigt på 7-eleven, vi har uppdaterat koncepten och gjort det modernt inuti.
När göteborgarna kan börja köpa alkohol från 7-eleven vet inte Lennart Schultz, det beror på hur lång tid det tar för kommunen att hantera ansökan. I nuläget finns inga planer för att ansöka om tillstånd för fler butiker.
– Vi börjar här och ser hur det tas emot.