← Alla nyheter

Expressen · 3 dygn sedan Senaste

20 personer evakueras i Köpenhamn

Evakuerade från byggnad i Köpenhamn

Det är stort pådrag på Stor Kongensgade i Köpenhamn. Enligt Ekstra Bladet har 20 personer evakuerats från en byggnad, efter att de börjat må dåligt.

Brandkår och polis befinner sig på plats.

– Vi är på plats och har evakuerat 20 personer. De har blivit sjuka. Vi utreder orsaken. Vi har dragit ut dem ur byggnaden, men kommer inte att evakuera vidare, säger vakthavande befäl vid Köpenhamnspolisen.

Alla personer som drabbats ska ha varit på samma våningsplan i byggnaden. Ingen har behövt föras till sjukhus, men flera personer klagar på "kittling i halsen och röda ögon", rapporterar danska TV2.

Orsaken till det kommer nu utredas vidare av polisen.

Strax innan 16.00 hade polis och räddningstjänst lämnat platsen, enligt en reporter på plats.

Läs hela artikeln hos Expressen →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.