Magdalena Andersson (S): ”Identifierar mig med Emil”
Under tisdagen besökte Socialdemokraternas partiledare Magdalena Andersson Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Partiledaren gjorde ett av sina kampanjstopp för att bland annat prata med sommarjobbare i parken.
– Det är en väldigt fin park. Jag förstår verkligen att många väljer att komma hit. Sen är det ju också många unga som får sitt första jobb här, säger Magdalena Andersson.
Den höga arbetslösheten bland unga är något hon vill få ordning på om det blir valvinst i höst.
– Att arbetslösheten är så hög bland de unga är så klart ett stort misslyckande. Vi måste se till att få fart på arbetsmarknaden och att fler unga får jobb.
Själv identifierar hon sig med Emil i Lönneberga på grund av hans höga rättvisepatos.
– Han tog saken i egna händer. Men sen var han också busig på ett sätt som jag aldrig var.
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.