Sedan minst åtta år tillbaka har Landskronabor som behöver en koloskopi eller gastroskopi skickats vidare till sjukhusen i Lund och Helsingborg.
Till hösten behöver Landskronabon som ska undersöka tarmen inte längre lämna staden. Då öppnar nämligen en endoskopimottagning på lasarettet.
– Jag är jätteglad för den här satsningen. Det är kul att utveckla lasarettet i Landskrona, säger sjukhuschef Rickard Claesson.