← Alla nyheter

Helsingborgs Dagblad · 4 dygn sedan Lokalt

Ny mottagning för mag- och tarmproblem öppnar i Landskrona

Till hösten behöver Landskronabon som ska undersöka tarmen inte längre lämna staden. Då öppnar nämligen en endoskopimottagning på lasarettet. – Jag är jätteglad för den här satsningen. Det är kul att utveckla lasarettet i Landskrona, säger sjukhuschef Rickard Claesson.

Sedan minst åtta år tillbaka har Landskronabor som behöver en koloskopi eller gastroskopi skickats vidare till sjukhusen i Lund och Helsingborg.

Till hösten behöver Landskronabon som ska undersöka tarmen inte längre lämna staden. Då öppnar nämligen en endoskopimottagning på lasarettet.

– Jag är jätteglad för den här satsningen. Det är kul att utveckla lasarettet i Landskrona, säger sjukhuschef Rickard Claesson.

Läs hela artikeln hos Helsingborgs Dagblad →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.