Kvällen den 6 juni började problemen med mobilnätet i Kvidinge. Driftstörningen har pågått sedan dess och blev först under tisdagen helt åtgärdad.
En trasig mast i Kvidinge har orsakat problem med mobilnätet i två veckor. Nu är masten lagad, men händelsen är polisanmäld då operatören misstänker att sabotage kan ligga bakom.