Peg Parnevik om tunga perioden: ”Ibland vill jag bara bryta ihop”
Öppnar om upp ätstörningen
Publicerad 2026-06-23 16.17
Peg Parnevik har länge kämpat mot bulimin.
Nu öppnar hon kring att hon är inne i en tung period.
”Det är precis på gränsen hela, hela, hela tiden”, skriver hon på Instagram.
Artisten Peg Parnevik, 30, har under lång tid lidit av en ätstörning. Sommaren 2021 delade hon med sig av hur jobbigt hon tyckte det var att gå till stranden.
”Det verkar som den dummaste, mest priviligerade och förvirrande saken att säga men jag är livrädd för stranddagar. Allt mitt hårda arbete med min ätstörning flyger ut genom fönstret”, skrev hon då.
Nu berättar hon i ett inlägg på Instagram att hon återigen är inne i en tung period.
”Det var längesen jag hade en crash out på grund av min ätstörning men senaste tiden känner jag att det är precis på gränsen hela, hela, hela tiden... att gråten ligger i halsen... att jag tänker på varenda tugga”, skriver hon.
”Bryta ihop och låsa in mig”
Peg Parnevik resonerar kring om det kan bero på att hon inte känner sig ”redo” för sommaren eller att hon känner sig ”klaustrofobisk” på grund av värmen.
”Kanske är det för att alla blivit så fucking smala? Eller kanske är det bara jag som låter gnällig”, skriver hon.
Vidare konstaterar hon att hon fortfarande jobbar med sin bulimi varje dag.
”Oftast känner jag mig glad och stark och försöker tänka på att livet är mer än en platt mage. Men ibland vill jag bara bryta ihop och låsa in mig”.