← Alla nyheter

Helsingborgs Dagblad · 5 dygn sedan Lokalt

Restaurang i Höganäs slopar köttet – satsar på fisk och grönt

Köttet försvinner från menyn när restaurangen i centrala Höganäs byter namn till Sjömans. Istället står fisk, skaldjur och vegetariskt i fokus. – Jag tycker det är modigt, säger Angela Olausson, en av ägarna.

För två år sedan slog paret Angela och Peter Olausson för första gången upp dörrarna till Köpmans hotell i centrala Höganäs.

Köttet försvinner från menyn när restaurangen i centrala Höganäs byter namn till Sjömans. Istället står fisk, skaldjur och vegetariskt i fokus.

– Jag tycker det är modigt, säger Angela Olausson, en av ägarna.

Läs hela artikeln hos Helsingborgs Dagblad →

Metodai Nyheter är en nyhetsaggregator. Hela artikeln finns hos källan. Upphovsrätten tillhör respektive medium.